Färjenäs

Max och jag var förbi Färjenäs idag
på jakt efter frukost
Jag ville visa honom det här som jag gillar så mycket
några bortglömda vita trähus vid Älvsborgsbrons fot
Kvar i sin egen tid
då bron inte var byggd utan en färja band ihop de två stränderna

I trapphusen sitter pärlspånt med flagnande färg
och man kan bara drömma om hur lägenheterna ser ut
Länge hade de inte ens centralvärme
hur det är nu vet jag inte

Bilderna tog jag sist jag var där
för ganska precis ett år sen:













Ibland tänker jag att jag skulle vilja bo där
i denna nästan bortglömda lilla värld
kvar i en annan tid

Kommentarer
Postat av: Therése

Du får gärna mejla: [email protected], skall kolla msn, vet inte om du har det. Jag har det inte än, men skall kolla in och försöka fixa det så kan vi höras där.

Therése

2010-02-19 @ 14:17:58
URL: http://flyttatorp.blogspot.com
Postat av: Färgtrappan

Vilka fantastiska hus! De har jag inte sett, men har inte varit där tror jag.Måste dit och kolla! Å en så rolig bild på måsen med ena benet lite vingligt i luften :) Ha det fint

2010-02-23 @ 21:29:48
URL: http://fargtrappan.blogspot.com
Postat av: Lotten

Ja, du måste absolut kolla in Färjenäs! Det är verkligen speciellt. Finns ett litet café där med med konstiga öppettider som jag alltid missar. Tror det är öppet 05-14.

2010-02-23 @ 23:05:52
Postat av: Anonym

Jag skulle bara berätta att det finns en skönlitterär bok som heter Färjenäs och är skriven av Ann-Marie Ljungberg. Den skildrar många udda existenser i detta kvarglömda kvarter. Den finns i poscket.

Postat av: Lotten

Ja, jag har läst den : ). Ganska bra faktiskt!

2010-08-02 @ 14:31:33
URL: http://litettorp.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0