Allmogeutställning

Våra grannar hade tänkt köra till tippen med en massa gamla prylar, men vi fick räddat dem i sista sekunden. Vi fick låna en deras släpkärra för att få hem allt till oss, så mycket blev det. Förutom verktyg och den gamla byrån fick vi en trampsymaskin, stora gamla glasbuteljer, en gammal torparlampa och ett stort tråg i trä. Här ser ni några av sakerna (halvmånebordet fanns på torpet):



Flaskorna är vackra som dekoration, lampan är underbar, behöver lite kärlek bara. Tråget som jag inte vet vad det har varit till riktigt funderade jag ett bra tag på vad jag skulle ha till.
Ända tills jag såg den här:



Aha! det ska bli en säng till katten! En mysig fäll bara och så kan han ligga där och spinna sen...

Från Hjorttorps antikt fick jag med mig den vänstra av de här stolarna för 50kr. De andra två fanns redan på torpet. Det är en gammal stol (troligen från 1800-talet) som jag tror kallas Ballebo-stol. Man ser dem överallt i Marks kommun, en riktigt traditionell möbel.



Den behöver lite färg eller åtminstone skrapning men kommer nog bli jättefin.


Kommentarer
Postat av: Malin

Hej!

Tack för din kommentar hos mig och tänkte bara titta in och svar på din fråga. Huset är nybyggt, men det fanns ett likande tidigare. Det var bara ruinerna kvar och de ligger numer under vårt hus.



Vilken tur du hade med dina fynd, förresten! Ljuvliga...

2010-08-22 @ 16:28:03
URL: http://gamlamejeriet.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0