Lantlif

Nu har jag köpt en bok igen!
Lantlif heter den och är lätt att få tag i på Tradera om nån blir sugen...



Den handlar om vårt svenska kulturarv när det gäller möbler och hushållsföremål. Och innehåller mängder av fina bilder på underbara gamla möbler.

De riktigt skimrar och lever, titta bara!:











Den handlar mycket just om att man ska vara rädd om den patina och själ som möbler och föremål får efter flera hundra års användande. Att man inte ska renovera och måla om dem för de är vårat arv och bär på en lång historia. Visst är det fint tänkt?!

Kommentarer
Postat av: Julia på Haretången

Alltså det turkosblå bordet... Ett likadant stod nere i min jordkällare, det var tydligen det gamla köksbordet, och jag blev så lycklig när jag fann det. Tänkte rusta upp det till skrivbord åt min lilla tös. Men, tyvärr har det varit så fuktigt att det inte gick att rädda. Två fladdermöss hängde förövrigt och sov inne i låda när jag drog ut den! Trodde de var döda då, men när jag skulle visa bror min fyndet var de borta.

2014-09-18 @ 12:00:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0