Äskhults by

Vi tog en annan väg idag när vi åkte till torpet. Och vi åkte förbi Äskhults by för att titta. Det är en by på en kulle där tiden står stilla. De äldsta husen är från 1600-talet och de nyaste från mitten på 1800. Otroligt vackert med vidsträckt utsikt över gammal kulturmark med ängar, skog och sjöar. Husen är grånade, omålade och helt underbara. Det är en sagoby och jag tycker att ni ska åka dit för att titta på den.












För mig är detta ett perfekt ställe att åka till för att få inspiration och kunskap om hur man bodde och levde förr. Jag är redan inne på att låta bli att måla mitt torp och låta det ha sådär vackert gråa fasader och röda eller vita fönsterbågar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0