Innaför tröskeln

Nu har jag försiktigt klivit innanför tröskeln och så smått börjat ägna mig åt huset igen.
 
 
Det första jag vill är att göra köket till en ljus, varm, trygg och ombonad plats där jag kan trivas. Än så länge har jag städat, tätat mot drag och tagit ner det stora snåret av snöbär utanför fönstret så att mer ljus ska komma in genom fönstret. Och så har jag inrett lite.
 
 
Den gamla kommoden som följde med vid köpet har kommit till användning igen och har nu blivit min tvätt- och städmöbel. Även den gamla städutrustningen fanns i gömmorna; disktrasan i linne har jag köpt ny men allt annat så som borstar, skyffel, diskbalja o dyl fanns i huset.
 
 
För att få en lite trevligare och rymligare matplats ställde jag dit ett större bord. Det gamla ådringsmålade klaffbordet har jag haft hemma på vinden i många år och nu tänkte jag testa och se om det passade på torpet. Det är väldigt slitet och jag har varit helt inställd på att måla om det alternativt täcka det med en stor linneduk. men när jag ställde dit det kändes det fullkomligt rätt. Ingen duk kommer i närheten av det här bordet!
Konstigt nog äverkar det vara större risk att möbler och föremål är för "fina" för min smak än tvärt om. Men riktigt hur väl mågot passar vet jag inte förrän det står på plats vilket gör det lite svårt att köpa saker till torpet. Tur då att det mesta är hittat och återvunnet!
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: http://xn--kksblandare-rfb.blogspot.se/

Vilket fint litet torp du har:)

2015-05-17 @ 20:16:13
Postat av: Anonym

Det blir ju bara så bra!

2015-05-18 @ 07:53:43
Postat av: Lena SW

Men oj, så fin ytterpanelen blev. Jättesnyggt med alla detaljer och det lilla taket över dörren blev grädden på moset. Pärlsponten inne är riktigt läcker. Giller den här breda, kraftiga varianten.
Även om du har fått lägga ner både blod, svett och tårar blir resultatet jättefint. Hoppas att du kan njuta av hur långt du har kommit(även om det alltid finns mer att göra.

2015-05-18 @ 23:01:17
Postat av: Joanna

Så vackert, ser att löjtnans hjärtan har börjat spira också. Jag glädjer mig för din skull att du fortsätter och göra det du vill och det som känns rätt för dig. kram kram

2015-05-19 @ 18:46:02
Postat av: Frida

Jag längtar efter att sätta mig på den där bänken i solen!

2015-05-20 @ 11:25:21
Postat av: Viola_T

Trivsamt som bara den!
Om bordsskivan kunde berätta...

2015-05-21 @ 14:28:39
URL: http://morfarshus.blogspot.com
Postat av: Marcus

Fanastiskt att du förvandlat en ruin till ett litet paradis!

Har du två bilar nu? Om du någon gång vill sälja den blå så får du gärna höra av dig...

2015-05-23 @ 08:25:53
Postat av: Lotten

Söta, fina ni, tack för era snälla och uppmuntrande kommentarer!

Frida, den där bänken är min nya favoritplats. Kom och sitt där med mig!!

Marcus, man kan nog säga att torpet är hälften paradis och hälften ruin i nuläget. Och ja, jag har två bilar numera. Har du sett min röda? Den är en ny och fräsch 86:a. Jag är alldeles för kär i den blå för att sälja den, ska du inte skaffa en egen igen?

2015-05-23 @ 08:50:41
Postat av: Björn

Snygg kommod - roligt när man kan få sådana saker som andra inte tycker är något värda...

2015-06-01 @ 09:09:00
URL: http://gorlinge.blogspot.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0