nya kläder

 
Jag hade hoppats kunna visa er bilder på ett torp klätt med panel i både norr och öster idag men regn kom och förstörde mina planer... Men nu kan jag i varje fall jobba igen vilket jag är väldigt tacksam över och de två senaste helgerna har jag varit på torpet och satt upp panel.

Förra helgen var min kära Frida där med mig och fungerade som min klon; en person till som kunde såga, klättra och spika.Vi fick klart gaveln men det tar lite tid! Och då är ändå inte läkten på ännu... Men att det tar tid beror förstås delvis på att varje bräda både sågats och spikats för hand. Efter bägge helgerna har jag haft en förfärlig träningsvärk!
 
 

Huset ser lite knasigt ut just nu i sina randiga kläder med det känns ändå mer "riktigt" med panel; som om det gått ifrån att vara närapå ett ruckel till att bli lite mer ombonat och beboeligt. Jag är stolt över det! Visst tappar det också något, den där riktigt ålderdomliga utstrålningen som det grånade timret har. Och den där nakna stommen som visar alla lappningar, lagningar och skavanker som ger huset karaktär och personlighet. Men att behålla stommen bar var ändå inget alternativ, det är den alldeles för skör för.

Kommentarer
Postat av: Frida

Det var en härlig helg! Och jag tycker pyjamasen blir finfin.

2014-09-22 @ 18:52:44
Postat av: Frida

Det var en härlig helg! Och jag tycker pyjamasen blir finfin.

2014-09-22 @ 18:52:46
Postat av: Lena Winge

Grymt bra jobbat! Och jättefin panel!

2014-09-25 @ 22:39:38
Postat av: Agneta

Ser gott ut för torpet att få lite extra klädsel till vintern:-) Så fint det blir!

2014-09-28 @ 20:36:46
Postat av: Alicia

Detta torpet hade du gillat! En riktig dröm!
http://www.hemnet.se/bostad/fritidshus-2rum-sodra-timmervik-vanersborgs-kommun-sodra-timmervik-215-6464296

2014-10-08 @ 01:52:41
Postat av: Lotten

Ja jag har sett det : ). Verkligen jättefint! Framförallt invändigt. Södra Timmervik är väldigt vackert också.

2014-10-08 @ 07:08:48
Postat av: Lotten

Ja jag har sett det : ). Verkligen jättefint! Framförallt invändigt. Södra Timmervik är väldigt vackert också.

2014-10-08 @ 07:08:49
Postat av: anneli Johansson

Hejsan Lotten.
Vilken underbar blogg du har!!!
Hoppas du mår bättre nu.Sjukhus är aldrig kul.
Kan jag nå dig genom mail?
Må så gott och trevlig helg. Kram Anneli från Småland

2014-10-10 @ 08:09:38
Postat av: Lotten

Tack Annelie!
Du får gärna maila mig,
[email protected] är min adress.

2014-10-10 @ 08:51:18
Postat av: Andrea

Använde en batteridriven sticksåg i helgen och kom att tänka på dig! Väldigt smidig. :)

Hoppas att allt är bra med dig!

2014-11-03 @ 01:43:45
URL: http://entilltorpblogg.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0