Höstbadaren

Idag har den här torparen ikläddd pyjamas och gummistövlar grävt sitt första potatisland.
Det blev NÄSTAN 4kvadratmeter stort.

Sen var hon så svettig och smutsig att det inte var mycket annat att göra än att trotsa hösten och ta ett dopp i sjön! Om man bara är tillräckligt varm går det ganska bra att bada en gråmulen dag i oktober också.
 
 
 
Jag är lycklig över att kunna dra ut på sommaren och för all tid jag får på torpet innan vintern. Och jag har tjuvstartat inredningen av köket, den som jag tänkt ägna mig åt först när rummet var helt färdigbyggt och färdigmålat. Men det var faktiskt så omysigt att bo där inne att jag behövde hitta på något för att inte helt tappa drömmen om det där mysiga torplivet. Med hjälp av lite gardiner, lyktor, stearinljus, blommor och min skruttiga gamla fotogenkamin har jag nu kunnat få det riktigt hemtrevligt!
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Sonja

Underbar bild den på höstanemonen och gräset!

2014-10-12 @ 23:38:37
Postat av: Marcus

Bada så här på året!? Du får bygga om husvagnen till bastu :-)

2014-10-13 @ 07:27:49
Postat av: Lotten

Ja du Marcus, antingen bastar man- eller så gräver man potatisland! : )

2014-10-13 @ 10:56:14
Postat av: agneta brogren

Heja! Friska simtag med bad så här års. Nån från gården å jag har varit på liten resa till Dalsland. Pulsade uppför Baljåsen i snö häromdan, blötsnö men vitt på marken var det! Kram

2014-10-17 @ 22:48:24
Postat av: Anne

Hej! Du har en så fin och inspirerande blogg . Jag använder dig som en liten uppslagsbok när jag kör fast med mitt lilla hyrtorp, tackar och bockar.
Köket ser skönt och ombonat ut.

Lycka till vidare:)

2014-10-21 @ 11:35:01
Postat av: Rostfria blandare

Så härligt och friskt:)

2014-11-09 @ 21:32:13
URL: http://rostfriablandare.blog.com/
Postat av: Monica

Gillar din blogg mycket. En sak gillat jag inte; du skriver alldeles för sällan.

2014-11-12 @ 23:12:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0