Ett rum tar form

Äntligen! Jag är tillbaka på torpet.
 
Det var verkligen i sista sekunden. Jag förstår nu hur mycket jag behöver det här stället, att de där pauserna ifrån mitt andra liv är alldeles livsnödvändiga!
 
Jag åkte till torpet igår morse, alldeles dränerad på energi. Och kom hem på kvällen efter att ha jobbat hela dagen, genomfrusen, smutsig och sårig (jag har en tendens att skada mig rätt ofta) och alldeles nöjd och full med ny kraft!
 
Idag åkte jag dit igen och fortsatte jobba. Det är köket och pärlsponten jag har ägnat mig åt. Det är inte riktigt färdigt ännu men det mesta är faktiskt gjort och så här ser det ut:
 
 
 
Visst är det fantastiskt?! Ett helt nytt rum! Möblerna som står där är sådana som följde med huset. Man kan se nu hur väl de passar ihop med varandra och även med huset, roligt tycker jag!
 
Att klä väggarna med pärlspont är något mer avancerat än att tapetsera har jag märkt. Bland annat fick den nya väggbeklädnaden till följd att fönsterfodren måste flyttas ut. Jag har nu gjort något så vuxet som att "kraga ut" fönsterkarmen med smala hyvlade lister för att sen kunna sätta fönsterfodren utanför pärlsponten. Det ni! En annan knepig sak är som jag tidigare nämnt hörnen och att få panelen att ansluta tätt mot varandra där. För att inte tala om alla väggar som lutar utåt eller inåt...
 
Allt är anpassat, allt är gjort för hand.
 
I övrigt var det alldeles, alldeles underbart.
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Alicia Holm

Vad fint det blir! Härlig uteplats också! :-)

Hälsningar Alicia

2014-03-29 @ 23:40:15
URL: http://www.drommenilivet.blogg.se
Postat av: Amanda

Vad fint! Och det är inte bara du som saknat dina besök på torpet (och blogginläggen därom)

2014-03-30 @ 09:08:47
Postat av: Bosse

Ser så mysigt ut :-)

2014-03-30 @ 10:59:14
URL: http://frittliv.autonomtech.se/
Postat av: Lotten

Vad gulliga ni är, tack! : )

2014-03-30 @ 17:13:40
Postat av: Anonym

Hej!

Vad fint det blir! Får höra av mig till dig när jag ska sätta upp min panel ser jag ;)

Kram!

2014-03-30 @ 22:25:35
URL: http://flyttatorp.blogspot.com
Postat av: Lennart

Du, det blir toppen!
Lennart

2014-03-31 @ 07:46:23
Postat av: Sonja

Hej, äntligen är du tillbaka på torpet! Har saknat dina inlägg hela vintern. Lycka till - det ser ut att bli bra.

2014-03-31 @ 20:52:15
Postat av: Agneta

Instämmer med alla tidigare kommentarer:-) Kan nästan höra hur trädsusigt och fågelkvittrigt du har det där, vilket paradis med katekes å allt!

2014-04-13 @ 17:46:55
Postat av: Camilla

Där skulle jag vilja vara! Vacker med olika träslag & naturen precis intill knuten.

2016-04-30 @ 16:09:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0