Midsommar

På torpet ser det ut så här just nu:
 
 
 
 
 
Där blommar en salig blandning av brandliljor, fingerborgsblommor, doftpioner, praktlysing, många sorters rosor, borstnejlikor, prästkragar, kaprifol, rölleka, trädgårdsiris, schersminer, fläder...
 
Allt verkar ha fått för sig att blomma på en och samma gång!
 
Jag minns första året i torpet när INGET blommade på midsommar, jag blev lite besviken den gången och bestämde mig för att göra något åt den saken. Äntligen börjar mina ansträngningar i trädgården att ge lite resultat och jag kan plötsligt ana att den trädgård som jag haft i mina drömmar nu börjar bli verklig och det känns väldigt hoppfullt!
 
Nu undrar jag egentligen bara, vad ska blomma resten av sommaren?
 
Jag har inte utfört några stordåd på torpet direkt men har pysslat med en del saker i köket. Om jag nu ska flytta in där vill jag ju att där ska vara något så när hemtrevligt och hyfsat rent. Jag har därför städat och svärtat spisen, skrapat bort färg från dörrfoder och skurat och oljat halvmånebordet som för tillfället fungerar som köksbord.
 
 
 
 
Men fortfarande bor jag alltså kvar i min lilla holk.
 
 
Tidigt, tidigt i morse vaknade jag och gick ut. Bara för att få se solen lysa från ett håll som jag aldrig sett den lysa ifrån tidigare. När solens strålar kom ifrån norr låg sjön i ett helt nytt ljus. Den var spegelblank och dimmoln svepte fram över ytan och det var midsommar.
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: julia

Helt fantastiskt! Så fina bilder. Vill tacka för den glädje och inspiration din blogg och ditt instagrammande skänker mig -Glad sommar !

2014-06-25 @ 08:41:39
Postat av: Hannah

Jag hittade din blogg igår och blev så fantastiskt inspirerad. Jag har redan bläddrat igenom hela ditt arkiv. Varje gång det närmade sig vår och sommar så blev jag alldeles lycklig av alla fina blommor! Nu vill jag också ha ett litet torp! :)

2014-06-25 @ 14:14:19
URL: http://hannicecilia.blogg.se
Postat av: Lotten

Vad ni är söta! Tack, jag blir så glad!

2014-06-25 @ 21:41:43
Postat av: monica

Den enda önskan jag har är; skriv oftare! En underbar blogg!

2014-06-29 @ 20:56:45
Postat av: Madeleine

Härliga bilder på fina blommor.

2014-06-30 @ 10:54:18
URL: http://kingelstorp.blogspot.com
Postat av: Marcus

Läser fortfarande :-)

Vilka härliga blommor!

2014-07-01 @ 16:02:14
Postat av: Anonym

Det gläder mig Marcus! Hoppas allt är bra?

Monica och Madeleine, tack söta ni! Det har ju tyvärr inte blivit lika mycket tid över till vare sig torpet eller bloggen sen jag blev student. Ska försöka blogga lite mer nu i sommar när jag har mer tid!

2014-07-01 @ 17:52:49
Postat av: johan gunnebo

Många helt fantastiska bilder!

2014-08-05 @ 04:36:34
URL: http://torpetsvea.blogspot.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0