En väl beprövad metod

Enligt mantagervadmanhaver- metoden (som var vanlig runt om på torpen förr i tiden) blev det nu till sist en del panelvirke inköpt. Jag är inte snabb, jag vet, men till sist händer det!

Det blev helt enkelt det som fanns kvar på Dalfrids lager, en trave 9" och lika många 10" brädor. Tillsammans med de 8" jag redan hade och några ännu smalare ska det nog bli fint!
 


Det känns lite pirrigt! Jag menar, inredning i all ära men det kan ju vem som helst syssla med. Att panelklä ett hus utvändigt däremot, sånt gör bara dom riktigt tuffa! Dom som nästan är riktiga snickare.

Det kommer bli ett pussel av olika bredder och jag älskar att pussla och ingen sida kommer bli den andra lik precis som det ska vara. Jag längtar verkligen efter att få sätta igång och hoppas att jag snart, snart får tid till detta.!
 
Och så har jag rumsterat om lite i rabatterna och fascinerats över vilka olika uttryck växterna får i olika sällskap. De här rosa floxen till exempel, såg grälla och hemska ut jämte de bleka malvorna men här, på husets södersida med den blåa sjön i fonden- oj, oj, oj...
 

Nu är väl iofs flox inte en sån typ av växt som passar i den vilda, ängslika delen av trädgården heller. Nej, den är nog lite mer civiliserad än så. I rabatt vill den stå. Mot vägg gärna. Den väna myskmalvan däremot, kan gärna stå och vaja i stora klungor intill stenmuren i trädgårdens utkant.

Det tar sin tid att komma fram till de här sakerna och så här håller jag på, och prövar mig fram, tills jag plötsligt vet att något blivit rätt, att en växt har hittat hem.
 
 

Kommentarer
Postat av: Gabbi

Åh vilka härliga bilder! Hoppas att du har en härlig sommar!
Kram

2014-07-30 @ 16:51:01
URL: http://gubbsi.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0