Guld och diamanter

Håll i er nu mina vänner för nu ska ni få se något riktigt fint!
I söndags var jag och pappa på en tur och tittade på ett hus.
Det kostar nästan ingenting men tyvärr ändå mer än vad jag som fattig student kan få fram just nu.
Och det är stort! För stort för en enda person.
Jag tänker att vi egentligen borde gå samman några stycken och köpa det bara för att det ska räddas.
Man skulle ju kunna ha det och... åka till ibland.
Det finns utanför Brålanda i södra Dalsland.
Någon som vill? Eller är det kanske någon som känner sig manad att köpa det själv?
Jag vet nämligen inte vad jag ska ta mig till när jag hittar såna här ställen.
Det känns som om jag upptäckt en ovärderlig skatt!
Något ömtåligt och vackert och jag bara måste se till att det bevaras.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Hans

Detta hus ju bara skriker rädda mig men ochså bevara mig, jag är ömtålig.
Du har en underbar förmåga att hitta fina orörda pärlo!

Postat av: Anonym

Fantastiskt vackert precis som det är!

2014-04-24 @ 13:45:24
Postat av: Ankan

Fantastiskt! Ett praktexemplar, verkligen! Älskar såna gamla hus, och skulle kunna köpa på mig fler om jag hade pengarna ;-)

2014-04-24 @ 16:37:26
URL: http://elinsstuga.blogspot.se
Postat av: Anna

Alltså..................... tapeterna!!! (Ok, nu har jag vrålat ut det mentalt. Bara att ta ett djupt andetag, glömma och gå vidare.) :p

2014-04-24 @ 18:42:03
URL: http://www.kulturgryningen.se
Postat av: Lotten

He he Anna ... Är det så man måste göra som antikvarie? Vråla lite och sedan försöka glömma? Varför finns det inget museum som köper in såna här hus och låter antikvarier gå där och pula i all evighet sen? Nåt måste vara fel!

2014-04-24 @ 18:46:25
Postat av: Lena

Underbart hus! Går det att läsa mer om det någonstans? Finns det en annons?

2014-04-26 @ 19:05:24
Postat av: Andrea

Oj vad fint! Jag hade gärna slagit till om jag inte redan samlat på mig för många hus... Vilka vackra fönster! Huset ser väldigt pampigt ut! Hur kan någon överge ett sånt här ställe?? Ofattbart.

2014-04-28 @ 16:32:12
URL: http://entilltorpblogg.blogg.se
Postat av: Joanna

Åh Gud detta var vackert ! Kan du mejla mig lite mera uppgifter om hur mycket det kostar osv ?

2014-05-01 @ 23:54:48
Postat av: Anonym

Åh, finns mer information om detta hus? Jag bor inte långt från Brålanda och skulle himla gärna vilja se det!

2014-06-23 @ 11:02:20
Postat av: Lotten

Det heter Lersäter 320 och ligger fortfarande ute på Hemnet.

2014-06-23 @ 11:42:06
Postat av: Marie

I kväll ska jag åka och titta på det för andra gången. Tänker nog lägga mig i budgivningen sen och hoppas på det bästa. Detta får inte förstöras! Tack för din inspirerande blogg!

2014-09-11 @ 08:36:35
Postat av: Lotten

Ja gör det! : ) Jag följer budgivningen med spänning... ibland är jag nära att lägga ett bud själv men det är ju bättre om någon köper det som inte redan har ett renonoveringsobjekt. Lycka till!

2014-09-11 @ 09:24:16
Postat av: Marie

Hej!
Nu är det mitt! Bifogar länk till min blogg, om du vill se hur det går :-).

2014-12-22 @ 21:28:47
URL: http://karldavidsilerster.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0