Nytt försök

Nu har jag officiellt gett upp hoppet om den lilla sågen som jag beställt golv, tak och panelbrädor ifrån och det betyder att jag måste hitta det jag söker någon annan stans. Eftersom väggpanelen står först på tur att sättas upp så har jag gett mig ut på jakt efter sådan. Jag har tänkt ett varv till på saken och övervägt alternativet med pärlspont igen. Fast jag vill ju inte ha den decimetersmala varianten som osar sekelskifte för det tycker jag inte passar på mitt torp som är äldre än så men om det gick att få tag på riktigt bred pärlspont, sån som man hade redan i mitten på 1800-talet så kan jag nog ändå tänka mig den...
 
Efter att ha sökt över hela internet efter någon som hyvlar upp riktigt bred pärlspomt )och faktiskt övervägt att beställa den ifrån Gästrikland eftersom Åtterstads såg var de enda som verkade tillverka sådan) hittade jag till sist ett litet hyvleri bara någon kilometer ifrån torpet. Jag kollade med dom och jo visst kunde de hyvla upp extra kraftig pärlspont åt mig även om det inte ingick i deras vanliga sortiment och de är nu i full fart med att hyvla upp 20x145mm pärlspont åt mig (hoppas jag iallafall...).

Kommentarer
Postat av: Hans

Kul att du hittade en lokal tillverkare. Allt blir så mycket enklare då.
Byggvaruhusens sortiment är ju tyvärr riktigt uselt.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0