Den här dagen har jag väntat länge på

Sådär ja!
 
Idag har Susanna varit med mig på torpet och vi har fått de tre sista takbjälkarna på plats.
Och hunnit ha lite roligt också!
 
Att bjälkarna nu är på plats betyder inte bara att jag kan sätta upp ett innertak i stora rummet utan framförallt betyder det att jag äntligen kan börja klä torpet med utvändig panel. 
Det ni! Den här dagen har jag med andra ord väntat länge på.
 
Det var roligt att få jobba lite ihop med Susanna som ju är en lika stor husnörd som jag
men med bygghantverksutbildning!
Det känns som om vi kanske får ta och starta en byggnadsvårds-/husräddarfirma någon gång i framtiden hon och jag. Vi skulle vara ett grymt team och kunna uträtta storverk.
För det är ju lite enklare när man är två, så är det ju.
 
Tack för hjälpen vännen!
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Therése Sköldén

Låter som ni haft en underbar helg! Jag hakar gärna på er byggnadsvårds/husräddarfirma...en filial i väst kanske :)

Har förstått att du påbörjat din utbildning, jag är väldigt avis måste jag säga...om jag bara hade råd så...

Lycka till med allt!
Kram!

2013-09-29 @ 19:45:13
URL: http://flyttatorp.blogspot.com
Postat av: Frida

Fantastiskt! Bra jobbat. Måste varit mycket tillfredställande? Och skönt att du inte gav dig på det själv hörru!

2013-09-30 @ 07:19:11
Postat av: Lotten

Japp! Mycket tillfredsställande : ). Vi kunde lyfta lite på stocken ovanför mha en kofot så blev det lite enklare att banka in den som du och jag körde fast. På de andra två gjorde vi hålen något större och sen var det i stort sett bara att promenera in med bjälkarna. Vi laxade en av dem, jag tänkte att det nog räcker. Kram!

2013-09-30 @ 09:15:22
Postat av: Alicia

Hej Lotten!
Jag undrar om man får fråga en sådan fråga som vad du fick betala för ditt fina torp? Tycker det e sååå kul att följa ditt arbete med det!

Alicia

2013-10-01 @ 10:59:21
Postat av: Lotten

Ja visst får man fråga det! Torpet kostade 150 000kr - billigast på Hemnet : )

2013-10-01 @ 11:48:38
Postat av: Alicia

Okej! :-) Men visst var det så att det fanns fler torp runt om där? Är det något som går att väcka liv i ännu, eller har de sett sina bästa dagar? och ligger de med lika fin utsikt som ditt? Har du lust att fota dem nästa gång du är där? :-) många frågor ^^

2013-10-01 @ 18:40:16
Postat av: Lotten

Ja, det finns massor med gamla torp i Marks kommun. De flesta ligger väl inte riktigt lika fint som mitt dock...: ) Det bästa är nog ändå om du tittar på Hemnet och ev. Blocket eller åker runt och tittar själv. Jag fotar och bloggar om det är något speciellt fint jag hittar som är till salu eller står tomt!

2013-10-01 @ 18:50:18
Postat av: Marcus

Hej Lotten.
Jag har nuförtiden ett släp om du vill låna. Har du en motorsåg?

2013-10-14 @ 13:45:45
Postat av: Lotten

Å så bra! Men du skulle sagt det igår, jag har varit och hyrt en kärra idag faktiskt : )
Max motorsåg bor hos mig fortfarande. Vill du låna den?

2013-10-14 @ 17:05:04
Postat av: Marcus

Synd! Det kommer fler tillfällen. Släpet står här i mitt garage när du behöver det i alla fall.
Jag lånar gärna Max motorsåg om jag får!

2013-10-16 @ 22:01:09
Postat av: Lotten

Tänk att du har ett garage! : )

Du kanske skulle fråga Max först men för mig får du gärna låna motorsågen. Bara att komma förbi!

2013-10-16 @ 22:06:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0