Från tapet till panel

Idag har det äntligen hänt nåt på torpet för jag har börjat sätta upp pärlsponten! En vägg hann jag färdigt idag, återstår alltså tre innan jag kan få känna på riktigt hur rummet upplevs i sin nya klädsel. 


Jag har satt upp liknande panel flera gånger innan, en gång i ett 60-tals hus och en gång i ett 20-tals hus och det var ju ingen konst alls! Däremot i mitt krokiga gamla torp där timmerstockarna inte alls bildar någon slät yta och lutar kraftigt åt olika håll blev det något mer avancerat och krävde till exempel en del reglande. För att inte tala om hörnen! Där fick jag slöjda till en passande profil med stämjärn för att få brädan att följa den bågnande väggen. Men jag fick panelen i 4,20 längder vilket är smidigt eftersom jag har 2,10 i takhöjd så såga behövde jag iallafall inte göra så mycket.


Här är får ni en sista titt på tapeterna som jag nu har dolt bakom panelen:



Nu sitter de där och väntar på en framtida byggnadsvårdare som ska få upptäcka dem och häpna!

Kommentarer
Postat av: Marcus

2.10 i takhöjd. Inte illa.

2013-11-17 @ 19:38:00
Postat av: Frida

Wow! Du har varit igång! Hoppas det känns bra - längtar du efter att fixa de andra tre väggarna?

2013-11-17 @ 21:23:49
Postat av: Lotten

Nä Marcus, det är nya modernare tider på gång!

Frida, klart jag längtar efter att få se det färdiga resultatet : ). Men det är bra med inomhus arbeten, då blir man inte hindrad av dåligt väder.

2013-11-17 @ 21:39:59
Postat av: Soldat Rymans stugor

Vad fint det blir och vad roligt att du sparat lite tapet till kommande upptäcksletare! Med vänlig hälsning Inger

2013-11-19 @ 16:00:53
URL: http://www.soldatrymansstugor.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0