En icke-händelse

Mitt lilla torp, jag hinner visst inte se efter dig lika mycket nu när jag studerar på dagarna. Och när jag väl hälsar på dig är dagen så kort att jag knappt hinner med att göra någonting.

Men jag har sett till så att inga stora träd fallit över dig i stormen, jag har tömt din hängränna ifrån löv och jag har höstpysslat lite i din trädgård. Du har fått några nya blommor och jag har byggt lite på den nya stenmuren på din norrsida.

Det största som hänt är nog en icke-händelse; jag har bestämt mig för att inte sätta på panel på huset nu innan vintern. Det beror på flera saker men den främsta anledningen är fukten i virket och fukten på torpets väggar, det känns inte bra att panelklä en fuktig yta helt enkelt.

Igår var jag hos min farbror, alias fönstermannen, och fick hjälp att komplettera de skadade styckena i de två sista fönsterbågarna och att skära till ett par nya glas. Nu kan jag för tredje vintern i rad stå hemma i snickarverkstan i stan och renovera fönster. Den perfekta vintersysslan för sommartorparen!






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0