Vår-resa

Igår fraktade vi bjälkar
Jag, Susanna
och SAAB:en

De som min farbror sågade upp åt mig
av träd som växte vid min pappas sommarstuga och
som sedan har förvarats på min mammas loge ett par år

Tills nu, när det börjar bli dags för mig att sätta in dem i huset
i form av nya takbjälkar

Det tog oss en hel dag
att först hämta dem hos mamma utanför Trollhättan
Sen köra dem till Björketorp
Och slutligen hem till Göteborg igen

Men så har vi ju sakta sakta tuffat fram
Omgivna av
Smaragdgrönt nyutslaget gräs i det vackraste vårdis
kört på fina små vägar och sett många gamla hus

På torpet blev vi välkomnade av göken som gol
Av nyutslagna björkar
gullvivor, skilla och påskliljor...

Roligast var det här:
Att kejsarkronorna jag grävde ner i höstas nu är på väg upp med raketfart!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0