Två projekt på en dag

Den tiden verkar vara slut när jag mest satt och luktade på blommorna.
Nu är det full fart på mig, även om jag kanske inte riktigt gör det jag borde...
Ett infall fick mig att dra igång projekt måla om boden.
Jag hade en gammal halvfull hink med rödfärg stående
så det var ju bara att sätta igång!
 
 
Målade även en spalje som jag spikade upp på väggen och flyttade runt på ett par rosor.
Nu ska den vita mme Plantier få klättre mot den röda väggen....mums!
 
 
Sen en kort vila och så var det dags för nästa projekt:
meja ner alla döda (och levande) björnbärsbuskar längs tomtgränsen med trimmern!
Så här ser det ut nu, det blev så otrolig mycket finare. Här var ett ganska stort område som tidigare var helt ointagligt. Jag hade inte rått på de elaka snåren utan trimmern som jag fick i födelsedagspresent förra året. Jag har haft lite blandade känslor för denna dånande, rykande och brutala maskin men nu måste jag erkänna att jag gillar den. Den öppnar helt nya möjligheter för mig att hålla gräs och sly i schack så att det inte växer igen runt huset.
 
 
Ja och sen fick vi äntligen ta ett dopp i sjön!
 
 

Kommentarer
Postat av: Sofies torp

Vad roligt att det är fler som upptäckt trimmern! Jag fick en i julklapp som premiäranvändes i helgen; det är fantastiskt vad fort det går! Krävs en del teknik som jag inte lyckats lära mig än. Envisas i och för sig med att fortsätta gräva bort en del växtlighet som jag inte vill ska återkomma hela tiden, men jag kanske slutar grävandet när jag behärskar den där maskinen mer obehindrat...

2013-05-31 @ 00:47:40
URL: http://sofiestorp.wordpress.com
Postat av: Lotten

Ja gräva är väl ändå det bästa om man orkar..
Träd som är tillräckligt små drar jag faktiskt upp med rötterna , så får man lite träning också! Men att gräva upp alla björnbär skulle ta mig MÅNGA dagar och jag skulle dessutom ha blivit alldeles sönderriven : \

2013-05-31 @ 07:48:12
Postat av: Sara

Oj, vad härligt det verkade. Hur kallt var det i vattnet??

2013-05-31 @ 09:13:36
URL: http://kllstorpet.blogspot.se/
Postat av: Lotten

O, det var jättevarmt faktiskt. På riktigt : ). Men så är sjön ganska liten också.

2013-05-31 @ 09:29:00
Postat av: Frida

Härligt! Vi badade också i helgen! Var det Olle som tog den första bilden där du målar?

2013-06-03 @ 13:56:52
Postat av: Lotten

Nä. Jag har lärt mig att använda självutlösaren. Kändes som om det behövs lite bildbevis på att det faktiskt är jag som jobbar och inte min pappa eller du eller någon betald hantverkare.

2013-06-03 @ 14:17:16
Postat av: Frida

Jag tror ingen här tvivlar på att det är ditt eget arbete som driver torp-arbetet framåt! Men det är alltid trevligt att se dig på bild!

2013-06-05 @ 20:59:31
Postat av: Marcus

Det kommer ut i morgon redan

2013-06-13 @ 20:44:18
Postat av: Ronnie

Så fint det blir! Och så trevligt att se lille Olle på bild!

2013-06-17 @ 11:54:21
URL: http://www.kvarterets.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0