KVARTERS ODLAT

 
 
Idag tog Olle och jag en promenad förbi Kvarters odlat på Hisingen. Inklämt mellan en vältrafikerad korsning och en byggarbetsplats har de slagit läger och försökt skapa en grön oas. Här är det inte fågelsång och humlesurr som dominerar direkt, utan snarare buller och bankande. Men jag gillar initiativet! Framförallt för att det är ganska nära min lägenhet och för att det så sällan händer något spännande här...
 
Jag kommer inte att börja med stadsodling, jag har ju mitt torp, men för den som bor i stan och bara längtar efter att få gräva i jorden är det ett tips att ta med sig en pallkrage dit och sätta igång!
 


Stadsjord har projekt i många delar av Göteborg, inte bara på Hisingen. De har en hemsida om ni vill veta mer:
http://stadsjord.se/

Kommentarer
Postat av: Marcus

Hej Lotten!
Vi kommer nog att sälja torpet och köpa hus istället.

2013-05-18 @ 18:50:42
Postat av: Lotten

Ok, hur kommer det sig?

Och VAR tänker ni köpa hus och VAD för sorts hus vill ni köpa? : )

2013-05-19 @ 21:24:41
Postat av: Marcus

Vi tittade på ett underbart 60-talshus i toltorp på hisingen. Då insåg vi att vi inte kunde ha två hus. Det förnuftiga är ju att sälja innan vi köper. Men vi kommer att sakna torpet, sakna fönsterkittandet och rabarber och stjärnhimel och öppnaspisen.

2013-05-19 @ 23:37:35
Postat av: Lotten

Det förstår jag! Fy vad vårt att skiljas från ert fina torp...
Men ni hamnar ju på härliga Hisingen och närmare mig om ni flyttar, det blir ju skoj : )

2013-05-20 @ 10:55:52
Postat av: Marcus

Ja jag får hoppas att någon som är intresserad av ett torp från 1800 talet vill köpa det, så det inte blir sönderrenoverat. Vi skall träffa en mäklare på söndag för att få lite input och fattar vi tycke för henne (hon är uppväxt i upphärad så vi hoppas på henne) så blir det kanske en annons då hör jag av mig så får du tipsa de som letar!
Det är svårare än väntat att hitta en bra mäklare som vill sälja så billigt. Vi hade en på besök som bara sålt bostadshus tidigare. Hon fattade inte alls grejen. "Ni måste sätta in en toalett." Var det hon tipsade om. "Vilka gamla fönster, de är ju aldeles buckliga. Det går knappt att titta ut."

2013-05-20 @ 21:41:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0