Det nya

 
 
Den nya Lotten har varit på torpet idag och täckt över virket som ligger utomhus (eftersom den gamla presenningen rivits itu av stormen Sven), satt igen den tomma fönsteröppningen, gett de "nyplanterade" fruktträden gnagskydd och satt två nyrenoverade fönsterbågar på plats. Vad bra det känns efteråt när man har varit så här.... ordentlig.

Jag renoverar de sista fönstena nu. De sista och de värsta. Det är ju de som har varit så dåliga att träet bitvis har behövt bytas ut. Nu när de är så fina är det fascinerande att se tillbaka på hur de såg ut när jag köpte torpet. Fönstret jag satt dit idag var en gång alldeles grönt, det växte mossa på insidan av fönstret så fuktigt var det! Det fanns så lite kitt i bågarna att rutorna närapå föll ut och både glas och bågar satt så löst att jag knappt vågade öppna det. Utanför detta fönstret hade en stor gran och ett snöbärsbuskage vuxit upp som skapade en skuggig och fuktig miljö, inte alls bra för fönster och vägg.
 
 
Gran och snöbär är borta sen länge och nu är detta husets finaste fönster med strålande utsikt mot sjön.
 

Kommentarer
Postat av: Therése

Oj vad fint det blir!

Gott nytt år önskar jag dig och torpet!
Kram

2013-12-31 @ 11:54:14
URL: http://flyttatorp.blogspot.com
Postat av: Frida

Fint! Längtar tills jag kan se det med egna ögon!

2014-01-07 @ 09:56:43
Postat av: Ulrika

Hej! Gott nytt år till dig. Kul att läsa din blogg din blogg om ditt torp, det blir jättefint.

2014-01-07 @ 16:20:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0