En like

Jag har träffat en like, en byggnadsvårdare, i trakterna av torpet.
Det är inte alldeles självklart i en trakt där väldigt få verkar anse att gamla hus är värda att bevara.
 
Men min byggnadsvårdsvän är inte av den sorten som läser byggnadsvårdsböcker eller handlar i byggnadsvårdsbutiker. Nej han är en person med stor kärlek till det gamla och en önskan att bevara det. Som gått sin egen väg i en trakt där ingen annan verkar förstå och där kunskapen inte finns.
 
Jag fick följa med och titta på hans hus och blev alldeles överväldigad! Jag som trodde att jag hittat Marks finaste hus redan får omvärdera det nu. Och det kändes lite som om jag fick prova på att leka antikvarie när vi gick runt i hans hus. Jag kunde se en del saker som han inte själv sett på huset och jag kunde ge en del råd och förhoppningsvis avstyra några snedsteg...
 
Jag visar inga bilder på huset utvändigt för jag vill inte lämna ut det. Ni får själva föreställa er hur vackert det är! Men ni kan få se lite av hur det ser ut inut. Många rum hade fantastiska väggmålningar:
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0