julafton för sakletaren

Idag har jag varit tillbaka och hämtat grejer i torpet som ska tömmas som jag skrev om för några veckor sedan.
Jag fick med mig lite allt möjligt, här är några av sakerna:
 

hylla, överljusfönster och fint bord som tyvärr saknar låda

Sen blev jag kär i den här linoleummattan så den fick också följa med hem! Det var bara ca 2x2 meter men jag kanske kan ha den i nåt väldigt litet rum?
 


Och så madrasser! En som jag tror är fylld med tagel och en som var jättetung och fylld med något grovt och knastrigt material som jag faktiskt gissar är halm. Hur ofräscht är det med så här gamla madrasser? Jag har inte riktigt bestämt mig för vad jag tycker än... Och hur gör man för att de ska bli lite mindre ofräscha??
Snygga är dom iallafall!
 
 

Lökar fick jag också. Två påsar. Jag grävde upp hela tuvor av en söt liten påsklilja som sprider sig själv och så småningom bildar stora mattor. Jag fick även lökar av en snödroppe med dubbla blommor. En riktig sötnos som jag blev väldigt förtjust i!
 


Det mesta av det jag fått är väl sådant som de flesta skulle kalla för skräp. Själv kallar jag det för vackert och användbart!

Allra finast i huset var dock farstun med pardörrar och en underbar 20-tals tapet:
 

Men den var ju lite svår att ta med hem...
 
 

Kommentarer
Postat av: Viola_T

Linoleummattan, korkmattan, är ju jättefin den också! I dess barndom brukade man i enklare miljöer ha en ca 2x2 meters bit under köksbordet alternativt matsalsbordet. Som en finare köpematta. Runt om låg trasmattor. Gissa om jag blir lite avis på din linoleummattebit???

Madrasserna går det väl att tömma och sedan tvätta bolstertyget försiktigt, åtminstone den randiga saken.

2013-04-25 @ 22:05:01
URL: http://morfarshus.blogspot.com
Postat av: Anonym

Nämen det är ju inte sant att sådana saker inträffar! I mina drömmar har jag många gånger drömt det men att det kan hända! Att få ta med sig vad man vill ha. Linoleumsmattan är väldigt vacker... Lycka!

2013-04-26 @ 08:32:21
Postat av: Alfgardet

Nä jag skrev inte alls som anonym men den ville inte publicera mitt namn.../alfgardet.blogspot.se

2013-04-26 @ 08:33:55
URL: http://alfgardet.blogspot.se
Postat av: Anonym

http://www.hemnet.se/bostad/fritidshus-1rum-rangedala-boras-kommun-gunnarstorp-19-4847455

Det borde du kolla in, supergulligt!

2013-04-26 @ 13:27:52
Postat av: Lotten

Jag vet! Har kikat på det redan : ). Verkar ligga väl nära grannen bara...

2013-04-26 @ 13:44:04
Postat av: Sofie

Hej!

Vi vill tipsa om att du kan nominera din blogg till Årets Byggblogg som avser utnämna Sveriges bästa byggblogg den 29 maj 2013. Vinnaren kammar hem 25 000 kronor i ett projektkort att handla varor för på BAUHAUS. Skicka in ditt bidrag senast den 12 maj.

Lycka till!

http://www.bauhaus.se/byggblogg.html

2013-04-30 @ 16:49:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0