Vad sägs...

...om lite Falu ljusröd utan linolja?
Jag köpte ju en burk för jag kunde inte vänta
och nu gick det inte att vänta med att använda den...
En av torpets väggar är numera så brinnande torpigt röd som den kan bli!







Planen är egentligen att sätta panel på timmerstommen
men i min renoveringstakt kommer det dröja många år än innan det händer
Så jag tänkte att jag gör som man ibland gjorde förr
målar timmerstommen så att den är skyddad så länge
Sen vet jag inte heller om torpet ska få vara rött
jag har hunnit bli väldigt förtjust i det gråa, omålade timmret
så kanske får panelen jag en dag sätter upp stå omålad och färgas silvergrå
Men nu fick det en ordentlig makeover så länge
och ser genast mycket mer ombonat och ja bebott ut

Kommentarer
Postat av: Andrea

Hej! Härligt för dig att få måla lite. ;) Men jag har en fråga om falu ljus, är det orginal att måla med den? Är inte den vanliga färgen den som de hade förr? Har försökt att leta lite på nätet efter svar, men utan framgång.



Ha en skön sommar!

2011-07-04 @ 08:13:35
URL: http://entilltorpblogg.blogg.se/
Postat av: Lotten

Hej Andrea!

Ja det är precis det som är grejen med Falu ljus, att det vet den de använde förr. : )

2011-07-04 @ 10:07:20
Postat av: Kap Horn

Hej!



Det finns ingen vackrare färg än flauröd till ett torp. Den skiftar beroende på väder, tid på dygnet, ja tom beroende på årstid.

Den är billig och lättmålat och doftar gott.

Det är en levande färg!



Det är dags för mig igen att ta fram penseln och målarburken till stallet.



Snart är jag i land igen...

2011-07-06 @ 07:07:16
Postat av: Felicia

Jag tycker att det är rätt svårt att hitta en bra design till sin sida - hur har du burit dig åt? Du har ju en jättefin sida!

2011-07-12 @ 22:27:41
URL: http://djurförsäkring.net

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0