En unik, rustik och anspråkslös känsla

Om vi ska återgå till mina planer på en liten övernattningsstuga
så har jag nu fått lite mer klart för mig hur jag vill att den ska se ut.
Ni kanske tycker att jag är fullständigt galen
men de hus som inspirerat mig mest än så länge är de här:





Klassiska uthus, hönshus, ved- och redskapsbodar
gärna med den rätta förfallna looken...

Det ska vara lågt och litet,
måste prata torpets formspråk men inte konkurrera i storlek.

Jag tycker så mycket om de små oregelbundenheterna på såna här uthus. Fönster och dörrar och tak har många olika bredder och höjder. Återvunna fönster och dörrar, grova plank och enkupigt tegel.
Mmmm...

En unik, rustik och anspråkslös känsla är det jag letar efter. Är ni med?








Kommentarer
Postat av: MrsUniversum

Fint tänkt! Helt i min smak också.

2011-01-31 @ 13:18:17
URL: http://mittuniversum.wordpress.com
Postat av: Marcus

hej lotten!

funderar du på att bygga ett hus till? Trevligt. Det är ju aöötid bra för gäster sedan när huset är klart. Är husvagnen ingen bra lösning? Jag vill med ha en liten extrabyggnad. Den skall vara liten och lättuppvärmd, för gäster på sommaren och för famljen på vintern, så man slipper värma upp hela huset. Jag gillade tanken på att man kunde kombinera det lilla huset med ett växthus. Det skulle min mamma älska. Skulle kunna bli som ett litet "observatorium" på kvällarna.



Behöver du söka bygglov? Du har ju en mycket liten tomt och en friggebod har ju en del knepiga krav för att vara lagliga, som att de inte får byggas närmare än 5 meter åt någon tomtgräns.

2011-01-31 @ 18:50:55
Postat av: Sara

Den översta bilden är fascinerande. Var kommer den ifrån?

2011-01-31 @ 19:38:56
URL: http://kllstorpet.blogspot.com/
Postat av: Anna

Åh, den mittersta bilden är helt fantastisk! Konstruktionen på första bilden såg även väldigt spännande ut.

2011-01-31 @ 19:50:44
URL: http://kulturgryningen.blogspot.com
Postat av: Frida

Kan det stämma att jag känner igen mig på mittenbilden?! Förresten drömde jag att du och jag och Olle var på cykelsemester på Öland!

2011-02-01 @ 19:24:20
Postat av: Lotten

2011-02-01 @ 19:36:50
Postat av: Lotten

Det kan stämma Frida : )

Och kanske att du kan känna igen dig på sista med om du verkligen försöker.

2011-02-01 @ 19:37:59
Postat av: Frida

Ja! Det är ju Broan!

2011-02-01 @ 22:08:11
Postat av: Frida

Eller... där finns väl ingen skog på andra sidan?

2011-02-01 @ 22:10:52
Postat av: Therése

Som ljuv musik...vackert :)

2011-02-05 @ 19:58:54
URL: http://flyttatorp.blogspot.com
Postat av: Where The Forest Ends

Yes jag är med! I get youre feeling...

2011-02-08 @ 22:12:26
URL: http://wheretheforestends.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0