sommardisk

I lördags inredde jag en kombinerad ute-diskbänk och tvättplats! Några minuter tog det och resultatet blev strålande tycker jag själv. Mot förrådets bortersta vägg, på en undanskymd plats, ställde jag ett gammalt bord och fäste sedan baljor och diskställ med krokar på väggen. De färgglada baljorna från 60-talet gör mig så glad och det är kul att en tråkig plats fått nytt liv. Den lilla björkens grenar sträcker sig som ett grönt tak över platsen och det ska nog bli helt ok att stå där och blaska i sommar.



På torpet finns verkligen allt man kan tänkas behöva till ett hushåll! Baljorna är redan märkta och bara väntade på att komma fram igen.



Och till och med den smutsiga disken är vacker:


Kommentarer
Postat av: Where The Forest Ends

Blev ytterst trevligt tycker jag :)



Har inte läst så mycket i din blogg än, det kanske framgår i texterna men bor du i torpet på heltid?

2010-05-19 @ 11:08:28
URL: http://WhereTheForestEnds.blogspot.com
Postat av: Lotten

Oj, nej då! Det går inte att bo där : ) Det ska bli sommarboende men än så länge bor jag i husvagn för det behöver totalrenoveras. Läs under kategorin "Om torpet" om du vill veta det viktigaste.

2010-05-19 @ 12:58:14
URL: http://litettorp.blogg.se/
Postat av: Frida

Romantiskt och vackert så det förslår!

2010-05-19 @ 21:14:40
Postat av: Sara i APR4

Hej Lotten!

Det är så underbart att sitta och drömma sig bort på din blogg! Som stadsbo utan tillgång till sommarställe är det så roligt att följa ditt arbete med torpet, och det väcker minnen från barndomssomrarna i farmor och farfars stuga. När jag har skaffat en bil nån gång i framtiden kommer jag gärna förbi ditt smultronställe :)

Kram

2010-10-16 @ 14:52:27
Postat av: Lotten

Så du läser min blogg Sara, vad kul!

När du skaffat bil kanske du ska skaffa ett eget sommarställe också? ; )

Så länge är du varmt välkommen att hälsa på i mitt : )



Kram Lotten

2010-10-17 @ 19:08:50
URL: http://litettorp.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0