Brev till ett hus

Här kommer den sista och den största av mina tre stora kärlekar- Älvhuset
Detta hus kändes verkligen som mitt och jag sörjde det länge.
Den gamla trävillan ligger öppet och ljust i landskapet och har strandtomt till Göta Älv,
bara 5 mil från stan!
En gammal tant hade bott där och inte mycket hade hänt de senaste 50åren.
Men jag var inte redo att flytta ut till landet då
jag var rädd att det skulle bli för ensamt...

Hej kära Älvhus!

Jag har sett att någon som bryr sig om dig har köpt dig
och jag är glad för din skull.
Du har fått ny färg och mycket kärlek sen jag var och hälsade på.
Du är verkligen ett fint hus och jag kommer aldrig glömma dig!

/Din Lotten























Kommentarer
Postat av: martina

Jisses vad fint det var/är (förhoppningsvis)..Ett sådant härligt orört hus komplett med kakelugnar gammal spis & vackra fönster. Som en dröm, verligen!

2010-03-24 @ 20:04:02
URL: http://www.framkammarstugan.blogspot.com
Postat av: Malin, Gamla Mejeriet§

Så roligt att hitta dig och vilket fantastiskt hus du hittat. Nu när jag vet om dig, så ska det bli roligt att följa dig och ditt arbete.

Kram

Malin

2010-03-25 @ 08:38:11
URL: http://gamlamejeriet.blogspot.com
Postat av: Lotten

Väldigt roligt att du hittat hit! Välkommen! : )

2010-03-25 @ 11:01:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0