En passion

Jag har impulsköpt en ros. En Louise Odier. Hon är en gammaldags rosa buskros som blommar länge och doftar mycket och kan bli så här fin:



Det finns en liknande buske utanför mitt hus i stan som jag tycker är så underbar. Jag hoppas att det kanske är samma sort men jag vet inte.

Jag har upptäckt att jag är en rosälskare. Att jag har en passion för rosor. Vanliga blommor är underbara men rosor kan verkligen göra mig lycklig på riktigt. De har något mer, de får mig på knä.

Jag hade en gång en ros som var så vacker att det räckte att tänka på den när livet kändes tungt för att jag skulle bli glad igen. Så här såg den ut, jag vet inte vad den hade för namn:



Fast en ros på bild är bara ännu en ros på bild. Rosor ska upplevas med alla sinnen, det är då man känner magin.

I helgen ska Louise Odier få sin plats på torpet.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0