Påskliljor

Nu blommar påskliljorna vi satte i höstas. Varje blomma som tar sig och trivs är ett mirakel tycker jag.
En gång i framtiden vill jag ha ett helt hav av påskliljor i backen nedanför huset.
Tänk så vackert! Om jag planterar några lökar varje år så kanske till sist...





Och intill söderväggen kommer det upp en annan sorts påskliljor.
Som inte jag har satt.
Jag tänker mig att de är gamla och sällsynta men har ingen aning egentligen.
De är väldigt låga och blommorna är dubbla.
Så här:



Hursomhelst känns det väldigt fint att det finns några kvarlevor ifrån den trädgård som en gång var.
Det känns värdefullt.

Kommentarer
Postat av: Tiagirl

Älskar gamla dubbla påskliljor!!! Leta gamla trädgårdar med spår av liv är...livet! Våren är underbar för en samlande utforskare som jag!

Sitter och söker info om just gamla påskliljor och jag tror det är den här Rip van Winkle - N minor pumilus plenus som du har, själv har jag inte hittat den än, bara den större vanligaste van sion.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0