Ernst på Gotland

Jag är inte så förtjust i Ernst´s program, ofta blir jag trött och orkar inte titta klart. Men i somras gjorde han något fint, det var nästan byggnadsvård och Lotten var lycklig! Jag tänker på hans projekt i ett gammalt kalkstenshus på Gotland.









Mest förtjust blev jag i den gamla skänken som målades röd med äggoljetempera. Vilken underbar möbel, den lyfter ett helt rum! Jag ska nog ta och måla mig en egen röd möbel, med äggoljetempera det har jag velat prova länge!

Den upphängda tunnan med en liten kran på och balja under är ju också väldigt söt, och smart! En sådan lösning skulle ju passa bra i torpets kök.


Kommentarer
Postat av: Frida

Jag gillar slålen med citroner bakom baljan. Hej hemnet!

En liten hint till mig att jag borde göra något åt min gamla fullproppade skänk? Lyckas du med din får du måla min med!

2010-04-08 @ 20:20:48
Postat av: Lotten

Ja du, en sån där skål med citroner kommer jag nog alltid ha framme i torpet. Det är det som gör det liksom!

2010-04-08 @ 20:58:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0