Antikviteter

Att köpa ett hus från 1800-talet öppnade en helt ny värld för mig. Jag har börjat uppskatta antikviteter! Ni som känner mig vet att jag gillar gamla saker men gränsen brukade gå vid förra sekelskiftet, inte äldre. I huvudsak har det varit 50 och 60-tals prylar och sånt. Men nu har jag börjat gå igång på sånt här:







(Bilderna har jag lånat från auktioner på Tradera, det är alltså inte saker jag har köpt.)

Kanske är det bara för att jag inte har haft någonstans att placera såna här gamla föremål innan. Nu känns det iallafall helt självklart att leta efter saker som passar in i den gamla miljön på torpet.

Jag har inte börjat titta på Antikrundan än men det är antagligen bara en tidsfråga...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0