Varning för starka bilder

Var tror ni det här juset ligger någonstans då?
I Berlin??

Nej, i Göteborg faktiskt.
Men kanske inte så länge till...

















Jag och många med mig älskar det här huset för det är något alldeles unikt
Här saknas varmvatten och här eldas i kakelugnar
Man kastas in i en annan värld, i en annan tid när man går in genom portarna

Men nu är det alltså rivningshotat
och det gör så ont, så ont att tänka på att det kanske kommer försvinna
Det är ju så onödigt!

Jag hittade ett litet nyhetsklipp om huset och rivningshotet här.

Och man kan gå in och stötta på Facebooksidan "Rädda Bangatan 10 från rivningshotet"

Kommentarer
Postat av: Viola_T

Politiker tycker att folk ska bo "som människor". Fastighetsägaren kan ta ut mer i hyra om lägenheterna har högre standard. Stan blir säkerligen fulare med ett modernare hus och fattigare rent kulturellt. Visst ska olika typer av boenden gynnas tycker jag, som bodde med bad i källaren och eldningsbar kakelugn då jag flyttade till sthlm. På den tiden var det proletärstadsdelen Haga som revs i Gbg och Mullvadenockupation pågick i sthlm. Man blir luttrad. Och ledsen. Och lär sig aldrig tänka som "de andra", de styrande.

2011-09-21 @ 10:06:01
URL: http://morfarshus.blogspot.com
Postat av: Anonym

Och nu är Haga Göteborgs mest älskade stadsdel! Jag kan inte förstå att man inte lärde sig något utav det. Obegripligt i mina ögon.

2011-09-21 @ 10:23:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0