Kattunga kyrkoruin

Den stora sevärdheten i byn är Kattunga kyrkoruin. Vi tog en promenad dit och jag blev överraskad av att det var så fint. Man fick nästan lite känsla av alperna där uppe:







En fridfull plats att vila på! Visst är det synd att kyrkan brunnit ner men ruinen är vacker den med.

Jag gick runt bland gravarna och letade efter:



Just det, där var den! Min torpares grav. Jag är inte helt säker men jag vet att han hette Rodin, han som var torpare på Floringsås. Jag har sett namnet Alfred Rodin antecknat på torpet och här står det August. Kan det vara far och son? Märkligt med familjegravar inga förnamn, inga årtal...
Och inga blommor var det på Augusts grav heller, jag får nog ta med några nästa gång!

Kommentarer
Postat av: Viola

Fint beskrivet. Gravstenar är inte att förakta då det gälelr att forska om människosläktet.

2010-07-01 @ 09:54:26
URL: http://morfarshus.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0