Inget märkvärdigt. Ganska märkvärdigt.

När man renoverat färdigt alla sina fönster och inte vet vad man ska ta sig till med sitt stora byggnadsvårdsabstinens så här års så kanske det kan vara en bra ide att börja slöjda?
Själv arbetar jag ju numera i en byggnadsvårds- OCH slöjdbutik och känner mig därför manad att utforska slöjdkonsten lite närmare. Mitt första försök blev att prova på luffarslöjd. Jag tycker det är fint och faktum är att luffarslöjdade föremål borde passa rätt bra in i en liten allmogestuga som min.

Dessa kreationer slöjdade jag ihop ganska kvickt och jag känner mig riktigt nöjd! De ska nog få hänga i köket på torpet tror jag. Eller i sovrummet kanske, om jag någongång får ett sånt.
 
 
Krokar är bra att börja med, de är små och enkla men ändå användbara. Allt man behöver för att sätta igång är en tång och trådar i två tjocklekar. Och jag tänker att ibland behöver kanske inte det man gör vara så märkvärdigt, man blir lycklig bara av att göra något med sina händer.
 

Kommentarer
Postat av: Industriköksblandare

Vilka fina krokar:) Kul att göra själv och i olika former:)

2015-02-14 @ 12:16:58
URL: http://www.nivito.se/k%C3%B6ksblandare
Postat av: Clara

Men Gud så fina!! Vackert arbete!!

2015-02-22 @ 16:14:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0