Äkta vara

Lagning av fönsterkarmen- etapp 2 gick av stapeln idag.
Och jag gick i mål till sist men det var rätt tufft!
Att såga ut en sån här liten träbit ur en stor bit timmer,
för hand,
är ganska slitsamt.
Nästan orimligt slitsamt.
Så pass att jag började tänka på att om jag ska fortsätta att snickra en massa så kanske jag borde införskaffa modernare verktyg.
Elektriska sågar och fräsar har jag ingen koll på alls
men det är kanske inte helt otänkbart att jag skulle kunna ha användning för sådana...

Ja, ja. Nu har jag iallafall en skarvbit av äkta kärnfuru till min kära lilla fönsterkarm.
 

Kommentarer
Postat av: Therése

Vad duktig du är!

Jag blir lite avis nu måste jag säga ;) Måste komma igång med mina också...hmmm.

Kram!

2013-02-10 @ 12:40:57
URL: http://flyttatorp.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0