Röda nyheter

Jag har skaffat en brevlåda till torpet. Den är i röd plåt, inte lika fin som den här men ändå.
Rätt snygg.
 

Nu har jag bara två frågor:
1) Var ska jag sätta upp den?
2) Vad har torpet egentligen för adress?
 
Här?
 

Märkligt det här med adresser... Ingen har ju kunnat skicka brev till torpet tidigare för det har ju inte funnits någon låda. Som om det inte existerat... Och om jag nu plötsligt sätter upp en brevlåda, vad händer då? Vad krävs egentligen för att man ska få post? Förstår ni min fråga? Kan jag bara skriva TORPET på lådan och hoppas på det bästa?
Nej jag antar att torpet har en adress, jag har bara inte varit medveten om den. Det ligger ju inte på någon gata eller på något nummer. Det ligger längst in på en liten, liten skogsväg i utkanten av en liten, liten by.
 
Jag hittade iallafall en ledig plats för min röda fina låda:
 


Nu får jag nog ta reda på min adress och sen prov-skicka några brev dit för att se om brevbärarna är med på noterna. Sen tänkte jag nog skaffa mig en prenumeration! Kanske på tidningen Land som är lagom intressant och kommer så där lagom sällan... 

Så länge hänvisas all beundrarpost till:

Torpet
Den röda fina lådan
Björketorp

Kommentarer
Postat av: Viola_T

Å så underbart med en riktig, geografiskt bestämd adress framöver. För papperspost. Like!

2012-10-05 @ 23:21:21
URL: http://morfarshus.blogspot.com
Postat av: Monica

Glöm inte att sätta upp en lapp med -Reklam Nej Tack...

2012-10-06 @ 17:27:07
Postat av: Lotten

Tänker du kommentera mina inlägg via vanliga brev framöver Viola? ; )

Monica: bra tips, det får jag inte glömma av!

2012-10-06 @ 20:33:17
Postat av: Lena SW

Klart att du ska ha en brevlåda till torpet! Min bästa väninna och jag brevväxlar på våra torp. Hemma är det mejl och telefon som gäller men det är så mycket roligare att få kort och handskrivna brev som sedan kan sparas i en låda i chiffonjén. Självklart är de ihopbundna med ett band av virkad spets.
Lena SW

2012-10-07 @ 21:57:53
Postat av: Lotten

Ja, vilken bra idé Lena!
Vem vill torp-brevväxla med mig?? : )

2012-10-07 @ 22:29:41
Postat av: Marcus

Vi brukar få tidningen "vi i villa" eller någonting liknade. Och reklam från sverigedemokraterna. Båda är mycket välkomna nu på hösten när man vill tända en liten brasa då och då.

2012-10-08 @ 06:38:58
Postat av: Frida

Jag vill torpbrevväxla med dig!

Men det utesluter ju såklart inte att fler anmäler sig. Min torpaddress kommer med posten.

2012-10-08 @ 07:25:51
Postat av: Lotten

Vad roligt Frida! Jag hoppades att du skulle nappa : )

2012-10-08 @ 08:25:41
Postat av: Stina Johansson

Jag ringde till kommunen för att få min torpadress-
Glad att mitt torps namn har en egen adress-

Stina Johansson
Onsberga-Kristineberg
61193 Nyöping

Jag postar gärna lite vykort till dig Lotten- om jag får din torpadress? :)

2012-10-08 @ 10:48:37
Postat av: Lotten

Ja Stina, jag vill så gärna vara din torp-brevvän!
Jag tror bestämt jag skickar ett kort till dig med min adress : ).

2012-10-08 @ 15:36:42
Postat av: Birgitta

Instämmer med Lena SW, absolut så måste du ha en brevlåda. Det finns ju inget roligare än att få riktiga brev och tänk så spännande för eftervärlden att hitta handskrivna brev från 2000-talet då det bara var facebook och sms som gällde.
Härlig bild med den röda brevlådan på en trädstam.
/Birgitta (väninnan)

2012-10-09 @ 10:16:21
Postat av: Andrea

Trevligt med en brevlåda! Planerar du att flytta dit? ;) Jag har nyligen fått en adress av kommunen, men snöplogen tar varje år brevlådorna så jag har inte orkat sätta upp en ny. Undrar om det finns någon brevlådegrosist där man kan köpa storpack? ;)

2012-10-09 @ 13:08:21
URL: http://entilltorpblogg.blogg.se
Postat av: Alicia Holm

Jag älskar att komma in på din blogg och se hur du kämpar med ditt fina torp! Längtar tills den dagen jag också får äga ett skruttorp som skall bli ett mystorp!

Hälsn. Alicia, www.drommenilivet.blogg.se

2012-10-09 @ 23:29:27
URL: http://www.drommenilivet.blogg.se
Postat av: Frida

post på väg

2012-10-15 @ 17:34:24
Postat av: Angelica

En sån fin låda kan inte brevbäraren missa!!!

2012-10-16 @ 21:17:47
URL: http://lillakrakslottet.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0