Ett riktigt brev

Och jag har fått mitt alldeles första brev
i min alldeles egna brevlåda!
Fast jag inte skrivit varken namn eller adress på lådan ännu.
Frida hittade på en adress och kanske var den så beskrivande och min röda låda så fin att brevbäraren inte kunde ta miste?

Brevet ligger nu skyddat från möss och fukt i den här plåtburken som en gång tillhörde min gammelmormor. Fin nog att rymma såna skatter.
 
 

Det tokiga är att kortet som jag själv skickat till Stina på Kristineberg hade skickats i retur. Till mitt torp.
Det stod att det saknades brevlåda men till min adress gick det visst bra.
Vad kan man dra för slutsats av det här? Är brevbärarna mer kreativa i Björketorp än i Nyköping? Kanske mindre stressade och mer inriktade på detektivarbete?
Och Stina, hur är det ställt med din brevlåda egentligen??

Det här var ju så roligt så om någon annan vill skicka post till mig så blir jag jättelycklig.
Fler torp-brevvänner efterlyses alltså!
Och jag har ju faktiskt hittat min adress nu:

Lotten
Kattunga Flodingsås
519 94 BJÖRKETORP
 

Kommentarer
Postat av: Frida

Hurra! Brevbärare är toppen! Mitt drömyrke.

2012-10-22 @ 13:22:57
Postat av: Stina Johansson

Nä, vad besviken jag blir- jag måste titta till satusen på lådan så fort jag kan- den satt där senast jag tittade, men misstänker att adressen bleknat -den skrevs dit med tusch på målartejp i somras. Jag skickar vykort till dig Lotten och kollar upp min egen adress riktighet samtidigt-och postar den helt enkelt.
Jag är glad att du försökte- uppskattar jag mycket!
Hälsn Stina på Kristineberg

2012-10-22 @ 13:53:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0