Pilotprojektet avslutat

Sådär! Nu är fönstren klara.
Inte alla förstås, nej nej.
Jag har bara renoverat två bågar än så länge.
Mitt pilotprojekt.
Nu vet jag hur man gör och att jag kan.
Jag vet till exempel att det är dumt att vänta med att spika fast hörnbeslagen tills EFTER man satt i glasen.
Det gjorde jag nu och det var hemskt nervöst att stå och banka på bågarna och inte veta om rutorna skulle hålla...
Det gick bra som tur var men nästa gång gör jag det i omvänd ordning.

Hörnbeslagen spikas som sagt fast i fönsterbågen på mina fönster. De satt tidigare med en blandning av ytte-pytte små klippspik och nya trådspik. Jag återanvände klippspiken och ersatte de nyare spiken med fina fejk-smidda från Eskilstuna kulturbeslag. Jag hade inte tänkt vara en sån spiksnobb men när jag tittade efter passande spik i en vanlig bygghandel hittade jag helt enkelt inga i lämplig längd och med rätt storlek på huvudet.  Men de här var jag väldigt nöjd med!




Kommentarer
Postat av: Sophie

Visst är det en härlig känsla när man blir klar med något, och faktiskt har klarat av något helt nytt på egen hand! Ska försöka komma ihåg det där emd hörnbeslagen tills vi sätter igång med fönstren. Låter som en bra tågordning att spika först och glasa sen...

2012-03-02 @ 21:32:54
URL: http://mosterannas.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0