Torpnytt



Idag har hammarslagen ekat över Häggesjön
Äntligen!

Det kan vara lite si och så med min självdiciplin
Men idag gjorde jag faktiskt det jag skulle göra:
Snickrade fönsterfoder

Foder till två fönster blev det innan virket tog slut
och jag rysligt mallig över vad jag har åstadkommit!

Den vitmålade brädan ovanför fönstret är det som är kvar av det gamla fodret
Den är fortfarande i perfekt skick och har en söt liten profilkant
Vilket gjorde att jag ville spara den
De övriga sidorna har inga profiler,
de är nya, släta, hyvlade brädor ifrån brädgården

Det här med foder går nog att göra ganska komplicerat
och ganska enkelt
Mina är enklast möjliga
men jag tycker också att det passar på min enkla stuga...

Till varje liten brädbit som skulle spikas upp valde jag ut några lämpliga spikar ur kakburken
full med klippspik
Rätade ut dem lite grann genom att slå på dem med hammaren mot en flat sten
Och så kunde de användas på nytt!
De ser förfärligt rostiga ut men det är faktiskt bara på ytan.
Bara att använda
igen och igen...

Jag har också passat på att dreva duktigt runt karmarna innan jag spikade fast fodren.



Och så ytterligare en nyhet från torpet....


Kommentarer
Postat av: Hans

Dina bilder är nästan genomgående vackra. Till och med spikburken blir i din lins vacker

2012-06-21 @ 18:34:27
Postat av: Lotten

Mmm... Jag älskar att få komplimanger ; )

2012-06-21 @ 20:37:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0