Ibland blir 2010-talet 1960 och Göteborg blir Stockholm

SVT verkar inte vilja något hellre än att göra mig lycklig!
Idag visas andra delen av miniserien Hinsehäxan, första delen gick igår.
En ganska dyster historia men riktigt bra gjord faktsikt! 
Den är inspelad i Göteborg (varför de nu spelar in i Göteborg när historien utspelar sig i Stockholm..),
bland annat i världens finaste hus på Bangatan, det som jag skrev om här.
Min granne och SAAB-kompis är med som statist med sin urfina gamla SAAB...
Själv såg jag i GP när de sökte statister med 60-tals kläder och funderade på att söka men kunde inte vara med då de hade audition. Det känns lite bittert nu, har en väldigt stark känsla av att jag hade gillat det! Tänk att få spela i en 60-tals film! Det är nog det närmaste man kan komma att leva på 60-talet om man är 70-talist...
Nästa gång det ska spelas in 60-70-tals film är det jag och SAAB:en som är med!







Kommentarer
Postat av: Lilian

Inspelningen i Göteborg berodde nog på att det finns inga så här fina hus med rätt patina kvar i Sthlm. Jag trodde det var inspelat i Danmark... Det var kul att dom hade klippt in gamla filmsnuttar oxå. God fortsättning på dig. Ser fram emot ännu 1 år av spännande torp-läsning... :)

2012-01-11 @ 10:50:48
Postat av: Kim

Oj, det såg bekant ut! Fint och ja, du borde varit med!

2012-02-13 @ 09:53:38
Postat av: Lotten

Såg du Hinsehäxan Kim? Riktigt bra! : )

2012-02-13 @ 13:49:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0