Ganska mycket tålamod

Nu är fönstren glasade och kittade!
Det var lite pyssligt men blev rätt ok till sist.
Det jag trodde skulle vara det svåra, nämligen att inte repa eller spräcka glasen, var ingen konst.
Men att få de små fönsterstiften på plats var inte helt lätt
och att dra en snygg kittkant med kniven var inte alls så enkelt som det ser ut när någon annan gör det!
Men de sista jag gjorde blev riktigt skapliga så jag får nog kläm på det till sist.



Nu ska bågarna få en vecka på sig att torka.
En lugn livsstil passar bra ihop med gamla hus.
För gamla hus har inte bråttom, tvärt om är de riktiga sölpottor.
Varken linoljekitt- eller färg är något för den stressade.
Nej det är för den som vill göra saker grundligt och som tänker långsiktigt.
Jag skulle till och med vilja säga att det är för den som kan njuta av nuet.
För hantverket kräver känsla och närvaro
och väntan kräver ganska mycket tålamod.

Kommentarer
Postat av: Hans

Att bara göra, låta fingrar och tanlar bli ett, låta koncentrationen blåsa bort alla onödiga tankar, det blir ju nästa som medition.

2012-02-15 @ 08:19:41
Postat av: Lotten

Precis min tanke : )

2012-02-15 @ 08:25:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0