Svenljung försäljning

Onsdag är en stor dag i Kattunga
Då kommer nämligen lastbilen ifrån Svenljunga försäljning och säljer matvanor
Klockan 16 stannar den framför infarten till min lilla väg
och jag kan promenera bort och köpa bröd, socker, frysta grönsaker och till och med en krukväxt om jag vill!
Sådant förekommer nog bara här
I Marks kommun
Som fortfarande lever kvar i 50-talet
Fint är det iallafall för gamla gubbar och gummor som hade fått svårt att handla annars
sen affären i Björketorp slog igen
Och varför inte för mig också om jag ska bo i torpet en längre tid?





Kommentarer
Postat av: Bergsman

Åh....härligt! Känns...så...mänskligt på nåt vis. Hm...kan inte veckla in mig närmre men inlägget gör mig glad, väldigt glad!

2012-04-06 @ 09:36:27
Postat av: Lotten

Å tack! Nu blev jag också glad : )

2012-04-06 @ 10:10:34
Postat av: Bosse

Härligt att de kan vara så 2012 .

2012-04-08 @ 00:43:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0