Ett torp med ytterdörr

För att ni inte ska tro att jag är en sån där som bara snackar
kommer här lite bevis på faktiskt resultat
Ta da! Min dörrkarm är klar:



Men det kostade på ska ni veta...
Det var inte så enkelt som jag trodde utan tog några timmar av hårt slit
Men
Ett torp med ytterdörr är finare än ett torp utan ytterdörr

Här är gångjärnen som dörren hänger i
de slås rätt in i karmen
och det tog ett tag innan jag kom på hur det skulle göras utan att träet sprack



Det händer saker på min väg också!
De har börjat att göra iordning den nu och det ser väldigt lovande ut tycker jag:





Kommentarer
Postat av: Frida

WOW! Jag är impad. Duktiga du!

2011-09-07 @ 08:23:33
Postat av: Angelica

Kul att det händer grejer! Blev jättebra med dörren!! Kram!

2011-09-07 @ 11:05:02
URL: http://lillakrakslottet.blogspot.com
Postat av: Marcus

Härligt med väg!! Varför bygger de vägen? Dörren ser mycket fin ut. Vi har en liknande dörr, men den tidigare ägare har helt enkelt slickat på plank på en nyare dörr. Ser fint ut på typ 100 meter... Men det är fiskbensmönstrat.

2011-09-07 @ 18:31:39
Postat av: Lotten

Tack hörni! Härligt med pep : )



Marcus, de bygger vägen för att de ska gallra i skogen innanför mitt torp. För att de ska kunna få ut virket alltså. Himla bra för mig : )

2011-09-07 @ 23:50:52
Postat av: Cecilia

Fin liten KROKIG väg, hur tänkte de då? Hoppas du får riktigt grus också on top, o inte sånt där deprimerande stenkross man lägger ut numer.



Jag har också låtit anlägga en liten väg (för arbetena) men ännu inte kommit mig för att beställa naturgrus så nu växer det en massa där i stället... inte bra.

2011-09-08 @ 15:05:50
URL: http://bodanorregard.blogspot.com
Postat av: Bosse Unnebäck

Riktig fin väg.

2011-09-09 @ 23:51:56
Postat av: Anna

Hej! Har läst din blogg ett halvår nu! Så kul att se vilka ideér du har och vad du gör, det blir bra!

När det är fullständigt stopp hos mig (fixar också själv med ett torp) är det kul att titta in här och se att du iaf får något gjort!;) Håller med om att Jonsered är speciellt! Tycker även ridhuset på Nääs är fantastiskt också! (förstår att du varit där omkring du med) Kram

2011-09-10 @ 22:07:42
Postat av: Maja

Blir ju jättebra med dörren. Snyggt!



/Maja

2011-09-12 @ 20:12:21
Postat av: Amanda

Hej. Jag hittade din blogg av en slump och blev så glad. Tog det i tur och ordning och började med ditt första inlägg, nu har jag läst mig igenom ditt första ett och ett halvt år som torpägare och jag ville bara tacka för väldigt inspirerande läsning och bilder!

Än har jag långt kvar tills jag är framme vid "nutid" men det är verkligen spännande att se hur ditt lilla torp växer fram. Och dörren blev ju superfin!

2014-01-21 @ 14:21:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0