Panel på torpet- del 2

När jag kom till torpet i måndags var en granne där och tog ner träd
Eftersom vägen ska breddas måste de som står ivägen tas ner
när jag pratade med honom undrade han om jag ville göra affärer
Jag kanske behövde lite panelbrädor?
Träden han tog ner skulle tas om hand och han behövde inte virket själv!
Vad ska man säga?
Låter som en strålande idé sa jag

Här ligger en av granarna som ska bidra till torpets nya käder
nyss fälld
en präktig och fin gran
Som ni ser, bara en liten bit från huset



Han satte genast igång att mäta upp vilka längder jag skulle behöva



Åtta tums bräder kunde jag få sa han men inte bredare
Ska det få bli så helt enkelt?

Det finns många fördelar
det blir ett bra pris
jag får virket uppmätt efter mitt hus och hemkört till dörren
och så kommer det från gamla fina granar fällda alldeles runt knuten!

Som om det inte var nog med att de ska göra iordning min väg...
Det är fantastiskt hur saker så ofta kommer till mig precis när jag behöver dem!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0