Från lagparagrafer till regeldimensioner

Jag läser för närvarande den här:



En fantastiskt informativ bok som innehåller nästan allt jag ville veta om - friggebodar.

Om ni skulle ha missat det så är jag ju något av en drömmare
Som tror att jag kan bygga mig ett mindre hus alldeles på egen hand
För hur svårt kan det va?
Ja, jag har har stora planer och visioner men egentligen ingen kunskap alls...
Därför blir jag lycklig och känner mig trygg när jag har hittat en bok som
mycket noggrant beskriver hur det faktiskt går till
I verkligheten.
Med allt från lagparagrafer till regeldimensioner.
För jag tycker ju att det där med husbyggnation är så rysligt intressant.
och om man lär sig att bygga en friggebod är steget inte så långt till en villa.
principen är ju den samma.
Blindbotten, bjälklag och takstolar. Begreppen är inte helt självklara för den som knappast aldrig har hållt i en hammare. Men nu ni, börjar hon få kläm på det!
Tyvärr har boken inget byggnadsvårdsperspektiv men det kanske är lite väl mycket begärt.

Och som tur är finns det lite ögongodis också
lite näring åt drömmarna:





PUSS!

Kommentarer
Postat av: marcus

har du sett om/var den kommer på bokrean?

2011-02-19 @ 23:05:56
Postat av: Lotten

Nej, men vi borde försöka köpa varsitt ex : )

2011-02-19 @ 23:23:18
Postat av: Sara

Kan ju bli väldigt tjusigt, men tar det inte ganska mycket kraft och energi från det "riktiga" bygget? Eller så kan man ju se det som en helhet, friggeboden kan ju bli ett fint växthus eller gäststuga sedan. Lilla torpet kanske kan ses som en del i det hela?

2011-02-21 @ 07:27:23
URL: http://kllstorpet.blogspot.com/
Postat av: Lotten

Jag vet Sara, det är därför jag inte kan bestämma mig riktigt. Jag vet inte om jag vill lägga så pass mycket energi på ett nytt hus istället för på torpet just nu. Fast å andra sidan... om det inte blir en friggebod/bod/lusthus nu så blir det kanske det senare, när torpet börjar bli färdigt : )

2011-02-21 @ 17:10:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0