Något som kunde varit en färgtrappa

...om jag inte varit så ivrig!

En dag i somras fick jag ett ryck och började skrapa i färgen på dörrar och lister i torpet.
Att alla andra ägare till gamla hus gör färgtrappor och återställer gamla vackra orginalfärger vet jag ju.
Men att det skulle gömma sig fina gamla färgskikt under den vita lackfärgen på mitt torp har liksom inte slagit mig. Förrän plötsligt en dag.

Bilderna är usla, jag vet, men ni får iallafall en liten skymt av vad jag hittade den dagen:






Den översta bilden är från köksdörren, den mellersta är ifrån samma dörr men på sidan mot stora rummet.
Den nedre, slutligen, är ifrån en golvlist som suttit i rummet.
Den mellersta är ingen stor favorit men de två andra är ju så otroligt fina!
Oj, oj, oj... den där milda ljusgröna och den fantastiska gråblå är redan stora favoriter.
OM jag ska måla snickerierna i dessa kulörer!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0