100 år yngre

En torpsyssla som man kan göra fast än man inte är på torpet är att pyssla om möbler och andra småsaker som ska vara på torpet en dag. Färgborttagning på möbler gör man man till och med med fördel på en plats där det finns el så att man kan använda varmluftspistol! Jag har pysslat med två små söta möbler, en pall och ett skåp, som nu har blivitav med många lager av tjock, ful färg.

Det här lilla skåpet som följde med vid torpköpet såg genast 100 år yngre ut då den gula färgen försvann:






Kommentarer
Postat av: Pysselgumman

Vilket fint skåp! Fick riktigt ha-begär när jag såg det! Blev hur fint som helst när du tog av färgen.

2011-08-24 @ 08:26:37
URL: http://bodil.pysselgumman.se
Postat av: Andrea

Super fint skåp, ska du måla det eller behålla det trärent? Kanske inte i plastfärg i såna fall... ;)

2011-08-24 @ 09:46:46
URL: http://entilltorpblogg.blogg.se/
Postat av: Lotten

Ja visst blev det fint! : ) Jag är inte helt säker men jag tror att det ska målas och då med linojefärg. Ska bara hitta rätt nyans först!

2011-08-24 @ 10:15:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0