Hej och välkommen till byggnadsvårdsskolan

Nedan har vi bilder från de tre husen i förra inlägget,
två bilder ifrån varje hus
Jag skulle gissa att det översta är ifrån sent 1800-tal
det mellersta ifrån 20-talet
och det nedersta från tidigt 1800-tal
Alla är gamla och fina
men ändå är det sån stor skilnad i HUR fina de är

I mina ögon är interiörerna i hus 1 så otroligt mycket vackrare än de i hus 2
men varför tycker jag så?
Är det snyggare möbler? Större fönster? Finare väder? Annan tidsålder? Vackrare arkitektur?
Foton tagna med- respektive utan blixt?
Eller är det helt enkelt skillnaderna i ytbehandling, alltså färg- och materialval som skapar så olika miljöer?

Vad har ni att säga om saken?

Hus 1




Hus 2




Hus 3



Kommentarer
Postat av: Andrea

Håller helt med dig. Men kan inte sätta fingret på vad det är... Hm. Är det för vitt och rent i hus 2? Är det det lackade furugolvet? Eller att rummet är för stort? Jag vet inte.. Men hus 1 är mycket vackrare!

2011-04-11 @ 12:27:29
URL: http://entilltorpblogg.blogg.se/
Postat av: Erik L

Ja hus 1 ser ut att ha härliga rum, tror det hänger mycket på de höga stora fönstren och den rejäla takhöjden.

2011-04-15 @ 19:57:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0