Trädgårdshjälp

Det finns liv på Floringsås!
Något måste jag ha gjort rätt när jag planterade i min trädgård för nu spirar det av grönska överallt
Rosorna lever!
Pionen tittar upp lite försiktigt.
Gullvivan är grön men snart gul
och fröken Akleja ser stark och frisk ut!
Och så är det ju lökarna då, som redan står i blom...





Älgen hade bajsat en stor hög över bondpionen
kanske är det så att skogens djur pysslar om mina växter när inte jag är där?

Hackspetten plockar bladlöss
haren rensar ogräs
räven räfsar löv
och fjärilarna beundrar alltihop!

Ja, så är det nog...
Tack snälla ni för hjälpen!


 

Kommentarer
Postat av: Viola_T

Så bra att ha hjälp av naturens egen ordning. Samarbete förnöjer och förhöjer slutresultatet. Ska bli trevligt att följa fägringen på gården under säsongen!

2011-04-13 @ 09:35:18
URL: http://morfarshus.blogspot.com
Postat av: marcus

Visst är det härligt att se allt spira. Det är nästan så man blir religiös. Det skulle vara kul å få se lite översiktsbilder över stuga och trädgård! Jag känner att jag behöver lite inspiration innan påsk. Vi skall måla utsidan...

2011-04-13 @ 10:58:32
Postat av: Lotten

Marcus, det är inget inspirerande över mitt torp alls just nu. Jag känner mest för att göra en stor påskbrasa av alltihop och använda tomten som kolonilott... Du får låta dig inspireras av de andra fina husen jag visar ibland.

Kram!

2011-04-13 @ 11:12:53
Postat av: Leia

Häftig blogg! Hur ofta brukar du uppdatera den?

2011-05-10 @ 20:15:41
URL: http://harmankardonreceiver.org

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0