Idas doftpioner

Igår fick jag skott av två doftpioner från plantor som en gång tillhört min mormors mor
En vit och en rosa
Hon planterade dem vid torpet där hon bodde
men de hade inte överlevt utan min mormors vård
De var torpets stolthet på den tiden
och när huset revs och skog skulle planteras över tomten
räddade mormor dem ännu en gång
De fick nu växa vid hennes nya hem där hon levde med morfar
Huset som senare övertogs av mamma
Som igår grävde upp två skott åt mig att sätta på mitt torp...



Hoppas de klarar att flyttas så här års!

Jag fick med mig två nävar små, små lökar också:



Mammas barndomshem är en riktig guldgruva när det gäller gammaldags trädgårdsväxter

Kommentarer
Postat av: MrsUniversum

Pionskotten har med all säkerhet kommit i rätta händer - fjärde generationen pionskötare!

2011-04-29 @ 16:44:54
URL: http://mittuniversum.wordpress.com
Postat av: Sara

Vilka fina pioner!

2011-05-01 @ 20:56:50
URL: http://kllstorpet.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0