Botanik och konst på en och samma gång


Bokrean kom och tog mig till sist
och det blev stor kärlek och många kilo böcker
för nu var det halva reapriset!

Blomboken stal mitt hjärta
och det var inget annat att göra än att kapitulera och ta med den hem

Mycket vackrare bok än så här kan man ju inte hitta...















Den är botanik och konst på en och samma gång
många bilder är vackra som tavlor

Den är historia och den är nutid
De växter som fanns i Olof Rudebäcks botaniska trädgård på 1600-talet
är de gamla kulturväxter som jag också kommer ha på mitt torp

Kommentarer
Postat av: Älfgärdet

Ack, ack, ack så vackert...detta 1600- & 1700-tal, det är nåt visst med det. Skulle gärna lägga vantarna på en sådan bok.

2011-04-05 @ 16:09:52
URL: http://alfgardet.blogspot.com
Postat av: Eija

Vilket bokfynd, vackrare än så kan det knappast bli! Jag skulle inte heller kunnat motstå den om den hade kommit i min väg, och på rea dessutom!

Eija

2011-04-05 @ 18:36:25
URL: http://[email protected]

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0