Om en hemlig badplats

Jag fick ett tips. Från torpar-flickan före mig. Hon som skrev den mystiskta lappen, hon som verkar ha älskat torpet så mycket.
Ett tips om en badplats jag inte visste fanns. På andra sidan sjön.
Så vi tågade iväg på upptäcktsfärd, pappa och jag.

När vi skulle gå över den breda bäcken hittade vi en gammal bro:



Och sen en stig som ledde fram till sjön.



Och därifrån gick en spång.



Det märktes att inget gått den här vägen på några år...

Men vi la plankor över spången och kunde fortsätta vår upptäcktsfärd.



Fram till en plats vid vattnet där det var ganska långgrunt.



Och med spår av solbadande människor.



En liten brygga.



På andra sidan sjön.





Ni kanske tycker det är förfallet och sorgligt men jag ser det inte så.
Jag ser spår av härliga sommardagar och glada människor!

Nästa sommar ska jag provbada här.
Tänk om jag hade en eka...

Kommentarer
Postat av: Sara

Så vackert! Disigt och blått. Ditt torp ligger verkligen superbt!

2010-10-25 @ 07:22:52
URL: http://kllstorpet.blogspot.com/
Postat av: Kristina

du skriver så man ryser.. din positiva inställning gör att varje inlägg blir en historia i dåtid nutid och framtid.. där man får vara med i ett skeende. Bortglömd tid vaknar och jag får vara med i en hemlig värld av skönhet och stilla under.

2010-10-25 @ 17:27:09
Postat av: Angelica

Vilket spännande/mysigt/härligt ställe du har!! Lite spöklikt men med en fin känsla!!

2010-10-25 @ 18:57:39
URL: http://lillakrakslottet.blogspot.com
Postat av: Lotten

Kristina, det var nog den finaste kommentaren jag har fått.

2010-10-25 @ 22:10:26
URL: http://litettorp.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0